Ari Lahir

Tanggal 9 Mei ari tu genap la umoq aku 23 tahun...dah meningkat dewasa rupanya aku ni. Huhu...tu maknanya aku bakal berhadapan ngan tanggungjawab yang semakin banyak. Ni la yang perkara yang paling aku takutkan skali kalo menyambut ari lahir aku setiap tahun...peningkatan umoq kita akan diiringi skali ngan peningkatan tanggungjawab yang bakal kita pikul. Kalo jadi budak kecik kan best? Sumanya disediakan...makan minum, pakaian dan tempat perlindungan sumanya lengkap tersedia. Tak yah dok serabai memikirkan pasal bil yang menimbun, keta yang nak kena tarik dan politik semasa. Kalo jadi budak kecik tak yah nak pikir apa dah...pikir nak main ja. Ahaks!!!! Apa-apa pun aku kena hadapinya juga...manusia memang tak dapat lari dari tanggungjawab. Kalo ada orang yang lari dari tanggungjawab maknanya dia bukan manusia la tu...haha. 


Besa la...slalunya benda yang berat cam ni orang akan pandang comot, buruk dan tak amik peduli pun, tapi kalo benda yang best orang akan pandang indah sumanya. Huhu...lumrah manusia la tu. Aku pun tak terkecuali gak...bukan niat aku nak lari dari tanggungjawab ke hapa tapi aku takut aku tak dapat melaksanakan tanggungjawab yang di pikul tu ngan baik ja. Aku rasa orang lain pun cam aku gak kot? Depa kannya nak lari dari tanggungjawab tapi depa just takut tuk berhadapan ngan tanggungjawab yang bakal di pikul tu...stress wooo!!!! Tak kisah la apa skali pun alasannya...yang penting kita telah melakukan yang terbaik. Kalo tanggungjawab yang dilaksanakan tu tak sesempurna mana jangan la menyalahkan diri plak...kata orang kita hanya mampu merancang tapi tuhan yang menentukan. So pasrah je la...huhu.


Anyway aku nak ucapkan ribuan trima kasih dan penghargaan kepada sahabat-sahabat aku yang sudi wish bezday aku ari tu...walaupun aku tak dapat satu hadiah pun tapi bagi aku wish tu dah macam satu hadiah dah. Huhu...thank suma. Kepada Warf, Az, Abby dan Dilla trimas banyak-banyak coz wat kejutan kat aku ari tu...thank coz sudi celebrate bezday aku. Hangpa suma memang sahabat yang best la!!!! Tuk sahabat-sahabat baik aku yang turut sama berkongsi ari lahir pada bulan Mei ni cam Udie dan Fared tunggu la kepulangan aku ke rumah...t kita celebrate bezday kita sama-sama. Haha...tuk ibu aku yang tercinta plak aku nak mintak maap banyak-banyak coz tak dapat balik sambut ari ibu ari tu. Slalunya tiap-tiap tahun sambutan ari ibu akan di wat skali ngan sambutan ari jadi aku coz ari ibu dan bezday aku jatuh pada ari yang sama...huhu. 







1 comments:

CeNDeRa KeNaRi said...

Selamat menjadi warga 23 tahun..hehe..
Selamat maju dan jaya..

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates