Jurnal Sang Celaru - Nota 38

9 November 2012 - Sepanjang gua tinggal kat bandaraya Naka, ni adalah kali pertama gua amik ubat kat klinik Naka...sebelom ni gua hanya temankan orang dan tolong amik ubat kat orang ja. Tapi ari ni gua terpaksa...mau tak mau gua kena amik ubat gak sebab gua dah tak tahan menanggung sakit lagi. Duduk tak kena, berdiri tak kena, berjalan tak kena, berlari pun tak kena...hakikatnya serba tak kena gua di buatnya. Sampai klinik orang tak ramai lagi...hanya ada 4 orang termasuk gua. Gua tersenyum gembira...nampak gaya kesakitan gua akan pulih dalam masa terdekat. Tapi jangkaan gua meleset belaka...setengah jam berlalu tapi gua masih lagi menanggung kesakitan yang amat sangat. Kalo nak mati dah lama dah gua mati kalo cam ni...celaka tol!!! Ni la salah satu sebab gua malas nak gi klinik kerajaan ni...maka tak heran la kalo ni adalah kali pertama gua amik ubat kat sini walaupun dah nak dekat 10 tahun gua tinggal kat sini. Nasib baik la gua dah pokai, kalo tak dah lama gua blah gi beli ubat kat farmasi!!!!

1 comments:

Mahabbah Athirah said...

syafakallah, ya akhi.. :))

jom baca & komen :

Dia tersenyum. Siapa? Nazim Othman ! Oh my God ! Is that him? Seriusly? Batin jiwa raga yang beraga – raga ini menjerit tak cukup udara. Bahagia? Memang bahagia ! Dia menghulurkan aku sekuntum mawar merah.
“Klik! Klik!” petikan kamera berbunyi. Artis lah aku lepas ini ! ‘Speechless’ !

http://mahabbahathirah.blogspot.com/2012/11/cerpen-ini-kisah-cinta-aku.html

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates