Jurnal Sang Celaru - Nota 41

7 Mei 2013 - Pilihanraya dah tamat dan kita dah pun tau keputusannya...keadaan kembali seperti biasa seakan-akan tiada apa yang berlaku pada hari-hari sebelomnya. Cuma terdengar la gak sembang-sembang kosong di kedai-kedai kopi dan satu dua kejadian mengenai isu politik yang timbul, tapi tak da la serancak ketika sebelom pilihanraya hari tu. Biasa la tu, kata orang tua-tua umah dah siap tapi pahat still lagi berbunyi...adat la tu kan? Gua sebenarnya malas nak cakap pasal politik apa ni...suma tu sampah!!! Sebab apa gua kata cam ni? Jawabnya mudah saja...hipokrit!!! Gua tak kata kat mana-mana pihak, baik pemerintah mahupun pembangkang...bagi gua kedua-duanya sama saja. Cuma kita sebagai rakyat ni kena la pandai membuat penilaian...masing-masing dah di kurniakan akal dan fikiran. Jadi dok simpan buat pekasam buat apa?

3 comments:

i-am-raina said...

orang kate PRU 13 nie is the dirtiest politic ever... tataw la ... huhuhu

Farah Zahid said...

well, dunia je semua ni.. yg penting, kat akhirat x tanya sokong parti mana.. yg taksub sgt tu, ingat2 la sendri..

azmiramin said...

raina : cam yg gua kata la...kita ada akal dan sumber maklumat pn bnyk skunk ni.so kita nilai la sindri...

farah : tau xpe...sbb tu gua malas nk amik tau sngt.kalo taksub pn apa yg kita dpt?

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates