Jurnal Sang Celaru - Nota 49


2 Jun 2013 - Bara tol gua hari ni!!! Ntah siam mabuk mana ntah tuduh gua curi daun ketum dia...babi tol!!! Apa kejadahnya atau asasnya gua nak curi daun ketum pun tak tau...nak kata gua nak rebus buat minum, gua bukannya minum pun. Pokok ketum tu dok tang mana pun gua tak tau...siam anjing tu ngan tak semena-mena mai tuduh gua senang-senang ja. Mentang-mentang la muka gua ni muka pecah rumah, tapi tu bukan bermaksud gua yang curi...ingat muka orang lain yang konon-kononnya suci tu baik sangat la. Sekurang-kurangnya kalo nak tuduh gua wak mai la bukti skali...mana la tau kot-kot cap jari gua melekat kat pokok ketum tu ke, tak pun CCTV yang lu pasang kat kebun ketum lu tu terrakam gambaq gua ke tak pa la gak. Ni pakai main serkap jarang ja, silap-silap haribulan cap jari gua tak melekat tapak tangan gua plak kot yang melekat kat muka lu...babi tol siam yang makan babi ni!!! Dia ingat gua tak da duit sangat kot sampai nak curi daun ketum dia...mentang-mentang la gaji gua kicik cam otak dia tapi gua tak penah mintak sedekah lagi la tuk makan, mencuri apatah lagi. Dia ingat daun ketum dia tu bernilai sangat kot? Ala RM15 ja sekilo...orang lain hilang ketul emas tak bising pun, dia baru hilang daun ketum dah nak meroyan. Setakat daun ketum sekilo RM15 tu gua leh bayaq la barua!!! Tapi tak payah la tuduh-tuduh gua...dajei tol!!!

2 comments:

muhamad Nazri said...

sabor2 bro..daun ketum je pun... kalau aku aku sumbat je daun ketum tu dlm mulut dio..

azmiramin said...

kakaka...kalo ikutkan hati gua,nk tebang ja pkok ketum tu.

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates