Inikah Yang Dikatakan "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan"?



Baru-baru ni ketika aku balik cuti raya aku tengok jalan-jalan kat kampong aku sumanya telah diturap elok…jika tak sblom ni berlubang serta berlopak sini sana. Aku tanya mak aku pasai apa tiba-tiba ja jalan-jalan kat kampong aku elok-elok belaka…musykil tol aku. Mak aku kata suma ni gara-gara kedatangan YB Mahathir Khalid masa bulan posa ari tu la...masa ari YB mai kampong aku tuk majlis berbuka posa disamping memberi sedikit sumbangan tu mak aku kata suma orang dok sibuk nak wat keja masing-masing. Time tu la depa nak turap jalan, nak naikkan papan tanda projek la(walhal projek-projek tu dah lama dijalankan) dan 1001 macam lagi la keja-keja yang sblom ni di abaikan depa pakat dok wat ari tu gak
. Aku rasa ari tu suma orang pakat dok wat-wat sibuk tuk tunjuk kat YB yang depa suma tu menjalankan tanggungjawab ngan penuh dedikasi la walhal jalan kat kampong aku tu dah brapa kali orang kampong aku dok repot kat depa kata jalan tak elok tapi tak da respon apa pun. Cam haram!!! Nampak sangat yang depa ni suma kaki bodek…tak cukup lagi ka hangpa suma makan duit haram hasil duit rakyat? Ni ka yang di katakan ‘Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan’. Kalo tol la rakyat diutamakan sebab apa rakyat dok repot masalah tak ada tindakan yang diambil secara serta merta? Bila YB nak mai ja baru la terhegeh-hegeh nak wat keja walaupun tak da orang repot. Pasal pencapaian plak, sebab apa tak da pun orang nak habiskan turap jalan pas YB balik sedangkan masih ada 1-2 jalan lagi yang berlubang. Kalo cam ni tukar je slogan tu kepada ‘Menteri Didahulukan, Pencapaian? Apa Tu? Janji Keja Siap Dah La’.




4 comments:

Sir Marcello said...

wah entry politik plak...malas nak komen...korupsi sana sini..menyedihkan~~

azmiramin said...

huhu...psl tu la orang2 kerajaan kebanyakkannya berperut buncit coz mkn duit rakyat.huhu...

fndrocka said...

perut buncit tu sebab kurang exercise

azmiramin said...

hahaha...tol gak tu.dah r mls exercise pas tu wat keja kira nk curi tulang ja.psl 2 perut smkin besaq...keja plak xsiap2.huhu...

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates